კომისია წარმოადგენს დავის განხილვის ალტერნატიულ მექანიზმს და განიხილავს საგადახდო მომსახურების მომხმარებლის საჩივრებს, მასსა და საგადახდო მომსახურების პროვაიდერს შორის დავის თაობაზე, რომლებიც უკავშირდება საგადახდო მომსახურების სფეროს მარეგულირებელი კანონმდებლობიდან წარმოშობილი უფლებებისა და ვალდებულების შესაძლო დარღვევას.
დავების განმხილველი კომისიისთვის საჩივრით მიმართვის უფლება აქვს საგადახდო მომსახურების მომხმარებელ ფიზიკურ პირს, იურიდიულ პირსა და იურიდიული პირის სტატუსის არმქონე ორგანიზაციულ წარმონაქმნს.
საჩივარი შეტანილი უნდა იყოს სებ-ის მიერ ლიცენზირებული/რეგისტრირებული საგადახდო მომსახურების პროვაიდერის წინააღმდეგ. ეს შეიძლება იყოს სებ-ის საზედამხედველო სუბიექტი, რომელიც ახორციელებს საგადახდო მომსახურებას - კომერციული ბანკი (მათ შორის, ციფრული ბანკი), მიკრობანკი, რეგისტრირებული საგადახდო მომსახურების პროვაიდერი და მიკროსაფინანსო ორგანიზაცია.
დიახ, განსაზღვრულია. დავების განმხილველი კომისიისთვის მიმართვა შესაძლებელია:
დიახ, შესაძლებელია, ვინაიდან ვრცელდება უკუძალა. კერძოდ, კანონის გარდამავალ დებულებაში გათვალისწინებული გამონაკლისის თანახმად, საგადახდო მომსახურების მომხმარებელი უფლებამოსილია მიმართოს დავების განმხილველ კომისიას იმ დავაზეც, რომელთან დაკავშირებით საგადახდო მომსახურების მომხმარებელმა საგადახდო მომსახურების პროვაიდერს საჩივრით მიმართა 2020 წლის 1 იანვრის შემდეგ. გასათვალისწინებელია, რომ საგადახდო მომსახურების მომხმარებელს ამ პუნქტით გათვალისწინებული უფლებამოსილებით სარგებლობა შეუძლია მხოლოდ დავების განმხილველი კომისიის საქმიანობის დაწყებიდან 12 თვის განმავლობაში.
საჩივარი კომისიას შეიძლება წარედგინოს წერილობით - მატერიალური ან ელექტრონული ფორმით. საჩივრის ფორმა დამტკიცებულია "საქართველოს ეროვნული ბანკთან არსებული დავების განმხილველი კომისიის საქმიანობის წესის დამტკიცების შესახებ" საქართველოს ეროვნული ბანკის საბჭოს 2023 წლის 26 ივლისის №2 დადგენილებით.
უშუალოდ საჩივრის ფორმა შეგიძლიათ იხილოთ შემდეგ მისამართზე: https://matsne.gov.ge/ka/document/download/5876274/1/1
კომისია საქმის არსებითად განხილვის შედეგად იღებს ერთ-ერთ შემდეგ გადაწყვეტილებას:
არა, თუ დავა იმავე მხარეებს შორის, იმავე საგანზე, იმავე საფუძვლით სასამართლოს ან არბიტრაჟის წარმოებაშია, კომისია საჩივარს არ მიიღებს წარმოებაში და საჩივარი დარჩება განუხილველი.
თუ არსებობს სასამართლოს გადაწყვეტილება ან განჩინება იმავე დავის საგანზე მოსარჩელის მიერ სარჩელზე უარის თქმის, მოპასუხის მიერ სარჩელის ცნობის, ან მხარეთა მორიგების დამტკიცების შესახებ, ან არსებობს საარბიტრაჟო გადაწყვეტილება ან დავა დასრულდა მხარეთა მორიგებით, კომისია საჩივარს არ მიიღებს წარმოებაში და საჩივარი დარჩება განუხილველი.
დავების განმხილველი კომისია დავას განიხილავს და გადაწყვეტილებას იღებს საჩივრის წარმოებაში მიღებიდან არაუმეტეს 90 კალენდარული დღის ვადაში. საჩივრის შინაარსისა და სპეციფიკის, აგრეთვე, დავის მსვლელობისა და მოსაკვლევი საკითხის გათვალისწინებით, კომისია უფლებამოსილია ვადა გააგრძელოს არაუმეტეს 30 კალენდარული დღით. კომისია აღნიშნულის შესახებ, საფუძვლის მითითებით, შეატყობინებს მხარეებს.
დავების განმხილველი კომისია დავას განიხილავს უსასყიდლოდ.
კომისიისთვის მიმართვა საგადახდო მომსახურების მომხმარებლისთვის ნებაყოფლობითია და, ამდენად, მომხმარებელს უფლება აქვს, მიმართოს სასამართლოს კომისიისთვის მიმართვის გარეშე. ამასთან, საჩივრის წარმდგენს უფლება აქვს, კომისიის მიერ საბოლოო გადაწყვეტილების მიღებამდე, ნებისმიერ ეტაპზე, უარი განაცხადოს საჩივარზე.
კომისიის გადაწყვეტილება საჩივრდება მისი ჩაბარებიდან არაუგვიანეს 1 თვის ვადაში თბილისის საქალაქო სასამართლოს ადმინისტრაციულ საქმეთა კოლეგიაში. კომისიის გადაწყვეტილების სასამართლოში გასაჩივრება აჩერებს მის მოქმედებას.
კომისიაში საჩივარი წარდგენილი უნდა იყოს არაუმეტეს 50 000 ლარზე (უცხოურ ვალუტაში 50 000 ლარის ეკვივალენტი, სადავო ქმედების განხორციელების თარიღით ან საჩივრის წარდგენის დღის თარიღით). შესაძლებელია მომხმარებელმა, თავისი გადაწყვეტილებით და შეხედულებით, მაგალითად, სადავო ოპერაციიდან გამომდინარე, მოთხოვნა შეამციროს ზემოხსენებულ ზღვრამდე და კომისიას მიმართოს შესაბამის თანხაზე მოთხოვნით.